Izdelava in postavitev internetne trgovine

Sodobne tehnologije so naredile svet precej manjši, kot je bil nekoč. Večina dejavnosti se seli na splet, in to so zagotovo najbolje izkoristile spletne trgovine.
Po poklicu sem trgovka in kar precejšnje število let sem delala v majhni trgovini z živili – takšni, kakršne so bile včasih na vsakem koraku, odkar imamo različne megamarkete pa so popolnoma izumrle. Ko se je zaprla tudi tista, v kateri sem bila zaposlena, sem se odločila, da grem na svoje. Vendar ne v klasično trgovino – vedela sem, da bo šel razvoj naprej, zato sem se takoj odločila za spletno prodajo.
Izdelava internetnih trgovin seveda ni nekaj, na kar bi se vsaj malo spoznala, zato sem se že na samem začetku odločila, da bom delo prepustila strokovnjakom. Poiskala sem računalničarja, ki se je ukvarjal z izdelavo spletnih strani, in ta mi je za začetek uredil preprosto spletno stran, na kateri sem imela predstavljene izdelke. Naročiti jih je bilo možno s pomočjo klika ali elektronske pošte, plačilo pa je bilo po povzetju.
To so bila leta, ko izdelava internetnih trgovin še ni bila tisto, kar je danes. Programi, ki se za spletno prodajo uporabljajo sedaj, namreč še niso bili na voljo. Vendar je vse skupaj nekako kar šlo – robo sem naročala iz evropskih držav, saj takrat mali prodajalci še niso naročali celih kontejnerjev izdelkov s Kitajske. Prav tako sem morala vso zalogo ročno knjižiti. In s kakšno optimizacijo, oglaševanjem na Googlu in Facebooku ter podobno se tudi še nismo ukvarjali – družabnih omrežij takrat še niti poznali nismo!
Izdelava internetnih trgovin danes pa je seveda povsem drugačna. Danes temelji moja spletna trgovina na prefinjenem programu, ki mi precej olajša delo. Vnesti moram nove proizvode, in to je vse – ko posamezen izdelek prodam, se to avtomatično zabeleži, računov ne pišem več v urejevalniku, ni mi treba preštevati zaloge in paziti, da mi je ne zmanjka. Vse poteka popolnoma avtomatično. Nabor načinov plačila je tolikšen, da zagotovo ustreza vsaki stranki – plača lahko po predračunu, s plačilno kartico, po povzetju, preko Paypala (in verjetno bomo uvedli še nekaj takih varnih načinov poslovanja). Prav tako je drugače z dostavo – zanjo skrbi kurirska služba, ki dostavi pakete tudi v nekaj urah, če je to potrebno. Povsem drugače pa jee seveda tudi z nabavo – proizvajalci so le nekaj klikov proč in vse je možno urediti zelo hitro (čeprav moram povedati, da proizvodov še vedno ne naročam na Kitajskem, temveč sem ostala pri kakovostnih evropskih produktih).
Če bi mi ob izdelavi moje prve spletne prodajalne kdo rekel, da bodo stvari tako zelo napredovale, gotovo ne bi verjela. In seveda se lahko zgolj sprašujem, kako bo šel razvoj v naprej. No, pravzaprav ga bom morda opazovala zgolj še od daleč, kajti srčno upam, da se bom lahko v nekaj letih upokojila in posel prepustila sinovoma.