Avtomobili

AVTOMOBILI že dolgo niso več samo sredstvo, s katerim na štirih kolesih hitreje (ali udobneje) opravimo potovanje med krajema A in B. Čeprav to za večino navadnih smrtnikov še vedno drži — in se ukvarjamo s problemi, kot je poplavljen avtomobil ali prazen akumulator –, je za nekatere vožnja postala cilj. Pri teh je pomembneje, kateri ferari najlepše hrumi, ali pa, kako bi se odrezal Saleenov S7, če bi ga vozili obrnjenega na glavo. V tokratni Spletarni boste našli odgovore na ta življenjsko pomembna vprašanja, rešitve za bolj vsakdanje zagate, ob tem pa še kratek zgodovinski pregled razvoja avtomobilov, osnove delovanja ter nekaj utrinkov iz bencinskih športov.

1. Zgodovina
Zgodovina avtomobilov nas popelje od samega začetka, tj. parnega stroja, prek pomembnega odkritja motorja z notranjim zgorevanjem do današnjega dne, ob tem pa osvetli tudi ozadje spora glede tega, kdo v zgodovini avtomobilov resnično sodi na prvo mesto. Kot učni pripomoček je na voljo tudi kviz. Sledijo slavni izdelovalci avtomobilov, med katerimi so Otto, Daimler, Benz, Ford in Diesel. Na voljo je, kot se za zgodovinsko spletišče spodobi, tudi časovna os, ob tej pa še opis delovanja avtomobila, obsežen seznam dodatkov in delov (o prvih zračnih blazinah, avtoradiih, razvoju goriva ipd.), ter z avtomobili povezanih inovacij, kot so motocikli, traktorji, ceste in podobno.

2. Kako deluje
Začenši z osnovami to spletišče, ki je pregledno razdeljeno na poglavja in bogato opremljeno s povezavami, pokriva celoten razpon avtomobilskih delov in funkcij — od vžiga, hlajenja in podmazovanja pa vse do izpušnega sistema in katalizatorja. Poučite se o ključni »sestavini« — notranjem zgorevanju — in različnih vrstah motorjev ter preštejte cilindre. Posebno poglavje govori o tem, kaj gre lahko pri avtomobilu narobe in kako izboljšati njegovo delovanje (ali po domače: kako avto »sfrizirati«).

3. Novice in primerjave
To slovensko spletišče združuje novice iz »bencinskega« sveta ter podrobnejše opise avtomobilov kar 80 različnih znamk. Ob kliku na posamezno znamko se najprej pokažejo osnovni tehnični podatki in seveda slike; podrobnejše informacije (tip motorja, prostornina, moč, navor, število vrat, masa, menjalnik itd.) pa se nahajajo še en klik dlje. Avtomobile lahko med seboj tudi neposredno primerjate; ko se boste na primer odločali med Lamborghinijevima modeloma gallarda in murcielaga, upoštevajte, da ima slednji kar 80 KM več in da je čas pospeševanja do hitrosti 100 km/h manj kot 4 s. No, porabe goriva, ki se pri prvem suče okoli 30 l/100 km (pri mestni vožnji), niso zapisali ….

4. Spletna avtomobilistična revija
Stran se odpre z izvlečkom aktualnega dogajanja iz več sklopov (predstavitve, prototipi, preizkusne vožnje, ankete itd.), po katerih lahko brskate tudi ločeno. Tu so še avtosaloni, reportaže in najrazličnejši nasveti. Ob naslajanju nad skorajda vesoljskimi prototipi ali najnovejšimi športnimi avtomobili si lahko postrežete tudi s čisto konkretnimi vsakdanjimi nasveti o zaščiti vozila pozimi, prevažanju smuči, prenosu zavarovanj ob nakupu, polnjenju akumulatorjev itd. Kot pravo avtomobilistično spletišče vključuje tudi posebno povezavo na hostese.

5. Najhitrejši
Pred sto leti je avtomobilski hitrostni rekord znašal 63 km/h. Odkar pa so dovoljeni reaktivni motorji, se je začela »doba brez meja«, v kateri so posebej prirejeni avtomobili — ti seveda nikakor ne smejo na ceste –, že presegli zvočno hitrost (ŽIT 2003/3, str. 68). Spletišče podaja pomembnejše prelomnice na poti do tega dosežka. Tu si lahko ogledate najvišje hitrosti avtomobilov za bolj »vsakdanjo« rabo, kjer prednjačijo ferariji. Hitrostni rekord 24-urne vožnje je, presenetljivo, podrl »ljudski avto« Wolkswagen, ki je v 24 urah prevozil slabih 8000 km (za primerjavo povejmo, da toliko znaša zračna razdalja med Ljubljano in Rtom dobrega upanja na samem jugu Afrike). Tu so še povezave na »slavne avtomobile«, kot so jekleni konjički Jamesa Bonda in batmobil.

6. Formula 1
Med vražje hitrimi so seveda tudi bolidi formule 1, ki bi jim skorajda lahko rekli »avtomobili za enkratno uporabo«. Stran, ki pokriva vse vidike tega tekmovanja, sicer ni uradna, vendarle pa prinaša obilico podatkov o ekipah, progah, voznikih, posameznih dirkah itd. Spletišče ponuja nekaj zanimivih ohranjevalnikov zaslonov in tapet na to temo ter seveda slike. Preizkusite se lahko v stavah, kjer lahko stavite na zmagovalca, pridobljene točke, prvi odstop in podobno. Na voljo je tudi forum.

7. Mednarodna avtomobilistična zveza
FIA (fr. Fédération Internationale de l’Automobile) že okroglih sto let predstavlja avtomobilistične organizacije in uporabnike po vsem svetu ter »vlada« praktično vsem motorističnim športom. Njihovo spletišče deluje zelo uradno in ponuja podatke o strukturi organizacije, članih, njeni viziji ter prizadevanjih v športu, kjer njena roka sega od najprestižnejših dirk do nizkoproračunskih tekmovanj v deželah v razvoju. Aktualni dogodki, katerih podrobnosti v obliki izjav za javnost najdete na prvi strani, se dotikajo oglaševanja tobačnih izdelkov, novih pravil v bencinskih športih itd.

8. Avtomobili na sončni pogon
Eno izmed najslavnejših dirk vozil na sončni pogon organizirajo — kje drugje kot — v »od sonca ožgani« Avstraliji, kot svoji deželi pravijo domačini. Pri t. i. tekmovanju možganov, ki poteka od Darwina do Adelaide, sodeluje čez 100 najboljših univerz na svetu. Na spletišču najdete pravila dirke, opis ekip in njihovih vozil, seznam spremljajočih dogodkov (konference, predstavitve in predavanja) ter še kopico drugih zanimivosti.

9. Avdionovice
Spletišče prinaša novice o dogajanju v vseh bencinskih športih. Osredotoča se predvsem na avdioposnetke izjav, intervjujev, komentarjev in vsega, kar je mogoče slišati v tem tekmovalnem cirkusu.

10. Najdražji
Na stotine konjskih moči oziroma kilovatov, videozasloni namesto vzvratnih ogledal, odstranljivi volani, pametno adaptivno vzmetenje, najvišje hitrosti, ki dosledno presegajo 300 km/h … To so značilnosti najimenitnejših avtomobilov na svetu. Pri Forbesu, kjer se na imenitnost spoznajo, so pripravili pregled najdražjih avtomobilov desetih prestižnih znamk. Ugotovili so namreč, da bi bili ob pisanju o absolutno najdražjih avtomobilih omejeni zgolj na podjetji Rolls-Royce in Bentley. Tako so ob manj znanem saleenu, ki spominja na superavtomobil iz kakšne risanke, ponudili še izbor modelov bolj domačih znamk, kot so Ferrari, Jaguar, Porsche, in kar je še takih, ob katerih se nam pocedijo sline …

Oglejte si še kako vlogo imajo končniki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *