Le kdo bi rad za določen izdelek ali storitev plačal čim več? Morda bogataš, ki ne ve, kam z denarjem, navadni smrtniki pa si dobrine poskušamo pridobiti čim ceneje. Seveda zgolj v primeru, da s tem ne izgubimo preveč na kakovosti.
Tudi pri spletnih domenah marsikdo pred registracijo pregleda večje število registrarjev, na koncu pa se odloči za tistega, ki mu domeno ponuja najceneje. Čeprav to ni vedno najbolje, saj tudi pri storitvi, kot je registracija domene, lahko trpi kakovost, pa vam v današnjem prispevku kljub temu predstavljamo nekaj trikov in nasvetov, kako priti do ugodne domene.
Najbolj logično je, da v Google vpišete poizvedbo »registracija domene«, »nakup domene« ali zgolj »domene«, pregledate stran ali dve iskalnih rezultatov in na ta način primerjate cene približno petnajstih ponudnikov. Pozorni bodite na to, ali cene že zajemajo DDV ali ne. Nekateri registrarji namreč na svoji spletni strani prikazujejo zelo ugodne domene, vendar pa se kasneje izkaže, da cene vendarle niso tako ugodne, saj jih je potrebno pomnožiti s faktorjem 1,22.
Domeno lahko registrirate tudi pri tujem registrarju, saj je povsem možno, pravzaprav celo zelo verjetno, da bo cena pri njem še bolj ugodna. V tem primeru v Google vtipkajte »domain name« ali »domain name registration«. Pred registracijo domene ne pozabite preveriti tudi Facebook strani in Twitter računov posameznih registrarjev, saj je možno, da je kateri izmed njih ravno objavil kupon oz. kodo za popust, s katero lahko do svoje nove domene pridete še ceneje.
Večina registrarjev ponuja tudi storitev spletnega gostovanja. Nekateri izmed njih imajo cenovno politiko zastavljeno tako, da v kolikor pri njih zakupite gostovanje, vam eno domeno podarijo. No, vsaj za prvo leto, seveda pa boste morali plačati za njeno podaljšanje. Preden se nepremišljeno odločite za »brezplačno« registracijo takšne domene, preverite, kaj si o spletnem gostovanju pri tem ponudniku mislijo drugi. Gre zagotovo za zanesljivo in hitro gostovanje s prijazno, strokovno in odzivno podporo?
Prišli smo do kakovosti storitev. Ta je pomembna predvsem pri spletnem gostovanju, prav tako pa je v neki meri povezana z domenami. Naročnik namreč po registraciji domene prejme dostop do naročniškega centra oz. do centra za upravljanje z domenami. Nekateri ponudniki imajo center izredno izpopolnjen, kar pomeni, da naročnik lahko preprosto ureja podatke o lastništvu domene, spreminja DNS zapise, dodaja nove storitve (npr. WHOIS zaščito), spreminja način plačila, si ustvarja predračun po lastni meri (npr. če želi domeno podaljšati za daljše obdobje), sodeluje v partnerskem ali celo reseller programu itd.
Ne razmišljajte le, kako do ugodne domene, temveč nekaj časa namenite tudi raziskovanju posameznega registrarja. Dejstvo namreč je, da ni vse v ceni. Veliko podatkov o registrarjih boste dobili na raznih forumih in blogih, prav tako pa tudi na spletnih straneh in portalih, kjer lahko uporabniki storitev podajajo svoja mnenja. Pri takšnih straneh pa bodite previdni, saj za spletnim portalom lahko stoji nekdo, ki je vključen v partnerski program ponudnika domen in spletnega gostovanja, kar pomeni, da v kolikor nekdo preko njegove spletne strani opravi nakup pri »njegovem« ponudniku, se njemu na računu zabeleži provizija za posredovanje pri prodaji.
https://www.youtube.com/watch?v=wJYmFCCi-CA