petek, 24 januarjaNajnovejše novice iz slovenskega spleta

Logotip je brez dvoma eden izmed glavnih elementov prepoznavnosti podjetja

Logotip mora biti enostaven, prodoren hkrati pa mora imeti tudi močno sporočilno vrednost. Oblikovanje logotipa je zato izjemno zahteven projekt in celo največja podjetja lahko pri tem naredijo napake. Poglejmo torej nekaj najpogostejših napak pri oblikovanju logotipov:

Tipografski kaos

Oblika črk lahko naredi ali uniči dober logotip. Logotip mora biti kar najbolj preprost obenem pa mora vseeno vsebovati močno sporočilo. Za dosego tega cilja pa je potrebno upoštevati vse tipografske kriterije pri oblikovanju logotipa. Ni priporočljivo uporabiti preveč različnih pisav v enem logotipu. Prav tako ne uporabljajte predvidljivih, preveč »norih« ali izjemno tankih slogov pisav. Pazljivost je potrebna tudi pri dimenzijah in razmakih.

Slaba izbira pisave

Proces izbire pisave je eden izmed ključnih elementov dobrega logotipa in lahko traja enako dolgo kot sama izdelava logotipa. Pri izbiri pisave torej ni priporočljivo hiteti. Potrebno je selekcionirati več vrst pisav ter preizkusiti, kako se vsaka podaja k logotipu kot celota.

Pri izbiri pisave je pomembna tudi narava posla naročnika logotipa. Končni logotip se mora zliti tudi z drugimi podobami in pisavami blagovne znamke.

Preveč zapleten in abstrakten logotip

Logotipi morajo biti enostavni in lahko zapomnljivi a kljub temu morajo v množici logotipov po nečem izstopati. Ne samo da si je enostaven logotip lažje zapomniti temveč je tudi bolj vsestranski in doseže dobre efekte preko različnih medijev.

Opiranje na posebne učinke in barvo

Če je potrebno logotipu dodati posebne učinke in barve, da pride do izraza, je to znak, da logotip v osnovi ni močen. V izogib tega je potrebno najprej narediti črno-bel logotip, in šele ko ste zadovoljni s tem lahko začnete dodajajti barve in posebne učinke. Oblikovanje logotipa v takšnem redosledu omogoča osredotočenost na obliko in koncept namesto v posebne efekte.

Uporaba rasterskih slik

Logotip mora biti narejen v vektorski obliki, kar omogoča spreminjanje velikosti logotipa brez izgube ostrine. Če je logotip narejen kot rasterska (pixelska) slika, bomo pri velikih povečavah dobili nečist kvadratast »zmazek«. Profesionalni oblikovalci izdelujejo logotipe vedno v vektorski obliki.

Rešitve z monogrami

Amaterski oblikovalci logotipov se pogosto poslužujejo izdelave logotipa iz inicialk imena podjetja. Kljub temu, da rešitev zveni dobro, pa lahko le redko dosežemo željene efekte samo z inicialkami podjetja.

Originalne, kreativne in izstopajoče logotipe iz inicialk znajo pogosto narediti le profesionalni oblikovalci. Tudi akronimi niso zaželjeni v samem začetku. HP, FedEx, IBM in podobni so z akronimi začeli šele po dolgih letih uspešnega dela in prepoznavnosti.

Uporaba vizualnih klišejev

Oblikovanje logotipa z uporabo vizualnih klišejev, kot sta npr. goreča žarnica, ki predstavlja novo idejo in govorni oblaček, ki predstavlja diskusijo, zagotovo ni pot, ki bo vodila k unikatnemu in originalnemu logotipu. Z uporabo vizualnih klišejev je to skoraj nemogoče.

Kopiranje oblike

Žal vse bolj pogosta praksa nekaterih oblikovalcev, ki vidijo všečen logotip in ga morda le zrcalno obrnejo ter spremenijo kakšno barvo in besedo. Profesionalni oblikovalci vedo, da tovrstna praksa prej ali slej vodi v težave in je potrebno znati za vsakega naročnika narediti unikaten logotip.

Prevelik vpliv naročnika

Profesionalni oblikovalec logotipa je plačan zato, da sam vodi do najboljše rešitve. Ko naročnik želi spremebe, ki niso skladne s konceptom, mora profesionalni oblikovalec podati jasno razlago zakaj določene spremembe niso primerne. V primeru vztrajanja naročnika pa profesionalni oblikovalec predoči naročniku tako svojo idejo logotipa, kot tudi logotip z željenimi spremembami, da lahko naročnik vidi ali se je motil ali ne. Dovršenost logotipa Končna različica logotipa mora biti očiščena vseh manjših napak, kot so negladke linije in krivulje, razne nesimetrije, itd.. V pomanjšani obliki so lahko namreč manjše napake neopazne, ki pa se lahko zelo izrazijo v povečanih oblikah logotipa (veliki plakati, nalepke za tovorna vozila,…).

Članki iz iste kategorije: