četrtek, 23 januarjaNajnovejše novice iz slovenskega spleta

Avtodel, ki uničuje škodljive pline

Ko prižgemo vozilo, mora katalizator prenašati visoke temperature, ki dosežejo tudi do več sto stopinj. Na nekaterih vozilih delovna temperatura doseže 1000°C. Temu je tako, saj so izpušni plini zelo vroči. To pa zato, ker prihajajo iz motorja, kjer se izvaja izgorevanje goriva. To pomeni, da je to avtodel, ki je vedno pod veliko obremenitvijo.

Dvojni in trojno delujoči katalizatorji

Poznamo dve glavni vrsti katalizatorjev, ki sta:

Dvojno delujoči

Dvojno delujoči katalizator so se večinoma uporabljali na vozilih z dizelskim motorjem. Njihova izdelava se je 81. leta prenehala. Temu je tako, saj nimajo sposobnosti nadziranja izpustov oksidov dušika.

Trojno delujoči

Trojno delujoči katalizatorji so postali standard v vseh razvitih državah sveta. So izredno učinkoviti ter imajo številne prednosti, kot je višja vzdržljivost, boljše uničevanje škodljivih plinov, večji nadzor nad izpustom škodljivih snovi v okolje ipd.

Glavna razlika med dvo in tro delujočimi katalizatorji je v senzorju kisika. Slednji imajo senzor, ki meri količino kisika, ki se nahaja v motorju. Nato pa računalniško nastavi količino kisika, ki lahko vstopi v motor. Tako se ohranja idealno razmerje med gorivom in kisikom. Tako naše vozilo veliko bolj učinkovito izkoristi gorivo za ustvarjanje pogonske sile. Obenem pa so tudi škodljivi plini hitreje in bolj učinkovito nevtralizirani s strani katalizatorja.

Težave s katalizatorjem avtomobila

Dejstvo je, da je katalizator ena izmed najbolj pomembnih komponent, ki se nahajajo v našem vozilu. Znaki težav z omenjenim avtodelom pa lahko opazimo po sledečih simptomih:

  • Črn izpušni dim
  • Počasen pospešek
  • Slabo delovanje motorja
  • Prevelika količina vročine v spodnjem delu vozila
  • Vonj po gnilih jajcih, ki prihaja iz izpušnega sistema

Za zamenjavo katalizatorja je najbolje prositi lokalnega mehanika ali osebo, ki ima izkušnje z mehanskimi popravili na vozilih.

Članki iz iste kategorije: